Jeg digger Poffa Olsen!

I en tidligere bloggpost etterlyste jeg organisasjoners tilstedeværelse i de sosiale medier. Med referanse til et foredrag jeg vel strengt tatt ikke var tilstede på skal det visstnok ha blitt sagt at det ikke er særlig å skryte av her i Norge. Kjære Norges Speiderforbund – jeg beklager på det sterkeste at jeg ved en inkurie/et skudd fra hofta kom til å si at Speiderbevegelsen ikke er på Twitter som et eksempel på elendigheten. Carsten Pihl gjorde meg oppmerksom på at speiderne er på Twitter, og at de har en kampanje gående i opptil flere medier. Dette er historien om Poffa Olsen:

Poffa fikk desverre ikke vært tilstede på landsleiren i 2005. Han var på Tenerife med familien sin grunnet dårlig informasjonsarbeid fra Norges Speiderforbund. Landsleiren i 2009 –  Utopia  – har han tenkt til å få med seg. For å passe på at han kommer seg dit har han satt i gang et eget informasjonsprosjekt. Han lager videoblogger fra gutterommet/riksvei til Åndalsnes. Poffa er en skarp kar med interesser som spikking, lavvo, fisking med hendene, spikking og alt som kan spises så lenge det ikke er fiskeboller. Det er helt tydelig at Poffa Olsen er en sosialt aktiv person. Og utilsiktet morsom. Han har hele 1130 venner på Facebook, og en egen fangruppe med 130 medlemmer. Videobloggene ligger selvfølgelig i en egen kanal på Youtube.

Som tidligere speider (Røyskatt ’86) og deltager på Halsnes kretsleir en gang i tiden er det morsomt å besøke nettsidene landsleir.no, se på bildene av Åndalsnes, lese om Radio Utopia (FM 100,9  i juli – dog kun i Åndalsnes og omegn), nedtelling til 4. juli som er første dag og mye mer.

All mulig kudos, skryt, hyllest osv. til Norges Speiderforbund som slipper til Poffa på nettsidene sine. Mulig de er litt sure siden han kuppa storskjermen på landsmøtet i 2008 med de første bloggpostene, men ledelsen i speiderforbundet viser storsinn.

Pr. i dag har de plass nr. 1 i mitt sosiale medieunivers. Målet er å nå speidere over hele landet, men jeg synes jaggu Poffa fortjener oppmerksomhet utover internt i speiderforbundet.

2 Responses to Jeg digger Poffa Olsen!

  1. Anders Holm sier:

    Dette var hyggelig lesning!

    • fjoseberg sier:

      Det vil jeg tro. Men jeg mener det! Har holdt kurs om sosiale medier denne helgen, og Poffa ble spilt for alle de 60 kursdeltagerne 🙂

Legg igjen en kommentar

