Hvis Quentin Tarantino var norsk…

Det er vel liten tvil om at QT er opptatt av musikk. Filmmusikken er helt sentral i filmene. Har hørt en del på Kill Bill I & II de siste dagene. Har tenkt på hva slags musikk han ville hentet opp av NRK arkiver hvis QT var norsk, og disse filmene hadde vært norske? Det er egentlig ganske morsomt å tenke på. Jeg har gjort meg opp en hel haug med forslag. På en eller annen måte ville nok bygdekulturer vært representert. Og i alle fall samisk kultur. Kanskje dænsbænd? Eller Jordal Svingers? Mitt første forslag er den kjenningsmelodien/-joiken med Ante fra begynnelsen av 80-tallet.

Hva tror du? => Skriv inn forslag i kommentarfeltet.

Ett svar til Hvis Quentin Tarantino var norsk…

  1. Øyvind No13 sier:

    Om du tenkte på Ellen Anja Buljo sin Ante så var den stor på midten av 70-tallet.
    Ellers så har jeg noen artister jeg tror kunne blitt plukket ut. Farout Fishing er passe sært og hardt. Også såre Sissy Wish hadde fått sin plass, evt Ane Brun i samme kategori. Enig med deg at New Jordal Swingers hadde vært med; fortrinnsvis med sin Rock machine. Av de eldre har jeg trua på Shatoo og The Monroes.
    Og på innbytterbenken sitter nerdene i Röyksopp…
    For å nevne noen

Legg igjen en kommentar

