Kjære Kampanje: I kveld gjør jeg det

Som kommunikasjonsrådgiver er det fint å ha et eget norsk nettsted hvor jeg kan følge litt med på hva som skjer innen det jeg ynder å kalle mitt fagfelt. I flere år har nettstedet vært en fast syssel enten ved begynnelsen av arbeidsdagen, eller på kveldstid. Jeg har til tider vært litt oppgitt over at ikke alt oppdateres så ofte, og at enkelte små nyheter blir liggende i høyrefeltet litt vel lenge.

I det siste har jeg lagt merke til at jeg går innom nettstedet sjeldnere og sjeldnere. Ved nærmere ettertanke forstår jeg mine egne handlinger:

Jeg vet ikke hvor lenge saken om at Dinamo hadde fått seg en ny kunde som toppsak under «PR». Og når den endelig ble plassert lenger ned i systemet kunne vi jaggu lese om at Dinamo hadde kapret en kunde til.  Andre saker har også en tendens til å ligge så lenge under nyheter at det knap kan kalles nyheter.

en annen ting som irriterte meg var den patetiske debatten om nye medier og Ap. Med en viss redaksjonell hånd over innleggene som i løpet av et par dager fløy mellom diverse aktører kunne denne debatten blitt interessant. Løftet litt opp. Tatt for seg hvordan de politiske partiene arbeider. Referert litt fra Høyre sine blogger, at Sp plutselig var på twitter osv. Men neida. I skrivende stund ligger Hellands og Fossum Beyers innlegg fra slutten av november om det nye Internett  i det som må kunne omtales som «beste sendetid» under PR-fanen.

Eller hva med bildene fra den festen som PR-Operatørene arrangerte i forbindelse med seg selv. «Her ser du XXX drikke champagne med xxx».  Saken lå pinadø på forsiden i flere måneder.

Og hva har Kampanje bidratt med i web 2.0?  På forsiden kan du abonnere på Nyhetsbrev. Hvis du gidder kan du også gå inn i det feiende flotte konseptet Showroom. Og hva er det? En søkefunksjon med noko attåt. Kan du i det minst dele artiklene på Facebook? Nope. Nyhetsnettstedet for medier i Norge gir deg desverre ikke den muligheten.

Så kjære Kampanje. I dag gjør jeg det. Jeg fjerner lenken til Kampanje på bloggen min. Jeg har registrert at syv personer som har vært inne på min blogg siden oppstarten i november har trykket på den lenken. Det får de ikke muligheten til. Jeg kommer ikke til å gå inn på Kampanje så ofte som før. Hvis jeg i det hele tatt gidder.

Nå regner jeg med at ansvarlig redaktør kommer til å gråte seg i søvn. Men fortvil ei kjære Hellemo. Jeg stiller gjerne opp for å fortelle hvilke enkle grep som må gjøres for å få meg tilbake som lojal leser. Hvis du stiller med kaffe.

Ett svar til Kjære Kampanje: I kveld gjør jeg det

  1. Sonitus sier:

    Denne posten er nå anbefalt på http://sonitus.org/

Legg igjen en kommentar

