Lyrikk 2.0

Min tidligere kollega Elise Eriksen, hun med den fine lua på Twitter, twitret om at poeten Ben Okri var på nett. Jeg fulgte lenken, og fant en hel rekke interessante bloggposter om dikteren. Han har blant annet lagt ut linje for linje av et dikt på Twitter. Bruker det selvfølgelig for å få oppmerksomhet rundt sin nye bok, men jeg tror fra skosåla og opp at han også gjør det fordi han vrikelig ønsker å dele med oss her ute.

Her er Twitterdiktet:

 

I sing a new freedom

I sing a new freedom
Freedom with discipline.
We need freedom to rise higher.
Be true to yourself
In the follies of our times.

Become what you are
In this era of economic crimes.
Only the free in spirit
Will find their way out of this maze.
We are children of the stars.
We ought to amaze.

2 Responses to Lyrikk 2.0

  1. Rolf Berg sier:

    Ben Okri, skjønner du, min kjære sønn. Han er intet null. Jeg tror jeg har noen bøker av ham som du kan arve…

  2. fjoseberg sier:

    Flott! Vil ha alle bøkene til Okri. Har forresten en god ide i dette leiet til bloggen du skal etablere…

Legg igjen en kommentar

