SupportEva.com

I kveld leste jeg ferdig siste boka til Stieg Larsson. Mye daukjøtt i den boka, litt langdryge og så er jeg irritert over skriveleifene oversetterne har prestert. I tillegg syntes jeg noen av sidehistoriene lett kunne ha vært droppet all den tid den siste boka tross alt var på 708 sider. Men likevel syntes jeg jaggu de var spennende.

Men en ting irriterer meg med forfatterskapet. Og det er de svina forfatteren har valgt seg ut som far og bror. Samboeren i bøtter og spann med år får ikke en eneste krone. De var ikke gift, og Stieg hadde desverre ikke planlagt å dø – dermed ikke noe testamente. Vi snakker millioner på millioner av kroner. Får Eva noen penger? Nope.

Men i dag var jeg altså ferdig med siste boka. Og så går jeg inn på Twitter. Det er Geir Bore i DT som ligger øverst. Og tror dere pina dø ikke han twitret om Eva Gabrielsson, og hennes støttegruppe på nett. Tilfeldig? Selvfølgelig. Men penger er på vei uansett. 100 spenn.

Legg igjen en kommentar

