Litt seig er jeg. Har ikke lyst til å la Gullkorn forlate hjernebarken helt enda. Skrev forleden en bloggpost om årets Gullkorn som ble kritisert i Kampanje av sjefen min, Preben Carlsen. – Gullkorn blir ett kretsmesterskap, mente han. Så gikk Woldsdal ut og mente det var i overkant høy grad Trigger-selvtillit å hevde noe slikt. Alle de største byråene er jo med! Og mange mellomstore. Kort sagt er det vel bare noen få byråer som mangler! Blant dem Trigger
Og jeg har lyst til å komme med en aldri så liten presisering til Woldsdal. Med «kretsmesterskap» mener nok Carlsen at det å invitere PR-byråer inn i dansen rundt gullkornet betyr at det kun er en krets av kommunikasjonsmiljøer som får være med. Å utelate alle kommunikasjonsavdelinger, markedsavdelinger, eventbyråer, kreatører, idrettsklubber osv fra en pris i PR gjør det hele til, vel – et lite kretsmesterskap.
Poenget er selvfølgelig ikke at ikke Trigger Oslo er med. Eller Anorak som vant priser i fjor. Tror nok kanskje Woldsdal egentlig har tatt dette poenget, og kanskje bommer han med vilje…?
Bare så det er sagt: inntrykket sitter fremdeles igjen. Komm svekker det faglige arbeidet i bransjen med sin nye satsing. Komm bidrar til å svekke bransjens omdømme med denne satsingen.
Selv klarer jeg ikke se en eneste positiv ting ved Gullkorn i år.